Hlasová biometrie, že Vám tento pojem nic neříká… je to novinka v telefonní bankovnictví, kterou by měla začít využívat Raiffeisenbank koncem letošního roku.
Hlasová biometrie, že Vám tento pojem nic neříká… je to novinka v telefonní bankovnictví, kterou by měla začít využívat Raiffeisenbank koncem letošního roku.
Jedná se o ověřené hlasem klienta při zadávání platebního příkazu nebo zjištění stavu účtu, aniž by musel zadávat přístupové heslo. Ve slovenské bance Tatra bank již tuto službu využívá 150 tisíc klientů. U telefonního bankovnictví si klient místo dosavadního ověřování pomocí hesla vybere nový model ověřování hlasu.
A jak bude vše probíhat? Klient zavolá na call centrum, kde si vytvoří „hlasový vzorek“. Při následném zavolání již jeho hlas rozpozná přístroj, stačí, aby klient řekl dvě až tři věty. Přístroj se nedá ošálit, každý hlas je unikátní, zároveň se klienti nemusí bát, že účet nebudou moci ovládat například při nachlazení, nebo že jej ošálí imitátor.
V budoucnu o této službě uvažují například i Česká spořitelna, Komerční banka, GE Money nebo ČSOB.
Zdroj: Aktuálně.cz