Přesně před 30 lety obdržela Kooperativa licenci k podnikání v pojišťovnictví a stala se první soukromou pojišťovnou v tehdejším Československu.
Kooperativa vznikla na „zelené louce“ a chtěla být malou komorní pojišťovnou pro nově vznikající podnikatele. Nyní je dvojkou na českém trhu s komplexní nabídkou produktů a téměř 24% tržním podílem.
„Když porovnám požadavky klientů i naši činnost tehdy a teď je jasné, že pojištění je mnohem komplexnější disciplína. My dnes chceme být skutečně moderní pojišťovnou, která detailně zná své klienty a těchto informací umí k jejich prospěchu využít tak, abychom mohli hovořit o službách 21. století. „Moderní“ pojišťovna, to ale zdaleka neznamená pouze využívání nových technologií a inovací. Je to firma komplexní, která nabízí promyšlený „ekosystém“ produktů a služeb, v jehož centru je pojištění, ale zahrnuje celý proces od prevence, přes asistenci, vyřešení škody až po následnou pomoc. Moderní pojišťovna je srozumitelná a má všechny produkty i služby jasné, přehledné, jednoduché a pochopitelné. A v neposlední řadě je to firma solidární, tedy společensky zodpovědná, ochotná pomoci, zapojit se, rozdělit se a pozitivně ovlivňovat svět kolem nás. A také je to firma, která chce, aby po ní něco zůstalo. Nejen produkty a služby a spokojení klienti, ale pěkné nové či renovované domy, různé investiční projekty nebo třeba galerie a špičková sbírka českého umění. Toto je Kooperativa, její přítomnost a hlavně budoucnost,“ rekapituluje uplynulá léta Martin Diviš, generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Kooperativa.
V roce 1991 měla Kooperativa cca 50 zaměstnanců a zaměřovala se zejména na pojištění pro podnikatelské subjekty. Přijaté pojistné v roce 1991 dosáhlo výše 90 milionů Kč. Dnes Kooperativa nabízí ucelenou šíři pojistných produktů jak pro podnikatele, tak pro soukromé osoby, a předepsané pojistné v roce 2020 bylo 32,9 miliardy Kč.
Významným bodem v rozvoji Kooperativy byla demonopolizace povinného ručení v roce 2000. Kooperativa zaujala přes jeden milion motoristů, kterým pojistila jejich vozidla. V roce 2003 převzala Kooperativa neživotní kmen Pojišťovny České spořitelny a v roce 2005 koupila Českou podnikatelskou pojišťovnu. V roce 2019 pak do svých struktur začlenila i zbytek Pojišťovny České spořitelny, včetně prémiového životního pojištění FLEXI.
Podstatou pojišťoven je ale zejména krytí škod, které klientům vzniknou. Za svou existenci Kooperativa vyřídila přes 15 milionů pojistných událostí a vyřešila tak problémy několika milionů klientů. Zároveň operátoři infolinky s klienty realizovali 16 milionů telefonických hovorů a zodpověděli jim 8 milionů e-mailů.
„Klienti se na nás mohou v každé situaci 100procentně spolehnout, nikdy se nebudeme snažit na ně nějak vyzrát, říkat jim polopravdy, mlžit, podrážet ceny, zamlčovat fakta. Jistě, nejsme dokonalí a děláme i chyby. Chci, abychom je uměli přiznat, omluvit se za ně a poučit se z nich. I to je pro mě Kooperativa,“ zdůrazňuje Martin Diviš.
Jeho slova potvrzuje i ocenění v soutěžích Pojišťovna roku nebo Zlatá koruna, nejvýznamnějších anketách, které v ČR hodnotí finanční a pojistný sektor. Za svou historii například Kooperativa získala 13 titulů v anketě Pojišťovna roku AČPM nebo 77 pódiových umístění ve Zlaté koruně. Řadu úspěchů také dosáhla v anketě Českých 100 nejlepších a v soutěži Czech Top 100.
Letošní, výroční, rok působení na trhu je výjimečný také ofenzivou novinek, které Kooperativa připravila. Od začátku února si mohou klienti při sjednání havarijního pojištění ušetřit cestu na pobočku a mohou si pojištěné vozidlo nafotit v klidu doma. V březnu pak Kooperativa na trh uvedla nové pojištění malých a středních podnikatelů TREND, které kromě jiného přineslo pojištění nových nebezpečí, jako zkáza zásob, pojištění nedokončené stavební výroby, či připojištění pro vodné stočné. Nově si mohou klienti do svého pojištění zahrnout i připojištění asistenčních služeb. Od dubna si mohou motoristé také zastropovat cenu povinného ručení i havarijního pojištění díky Garanci ceny na 3 roky. Do zahraničí se pak turistům bude lépe cestovat s pojištěním Karantény a COVID, které od dubna k cestovnímu pojištění nabízíme. Květnovou novinkou je pak výrazný facelift pojištění majetku pro soukromé osoby, které kromě nových pojištěných nebezpečí nabízí i unikátní cykloasistence. Tuto asistenční službu získají nejen noví klienti, ale i naši stávající, kteří mají pojištění majetku sjednáno ve variantě KOMFORT.
Ani tím inovace služeb a produktů Kooperativy nekončí. V rámci likvidace pojistných událostí připravujeme videoprohlídky škod na vozidlech. Poškozené vozidlo tak nebude muset prohlížet technik osobně, ale klienti budou moci využít asistovanou videoprohlídku nebo poškození sami nafotí a pošlou pouze fotky, na základě kterých likvidátor pojistnou událost vyřídí. V červnu uvede Kooperativa na trh novou zdravotní a sociální asistenci MAJÁK+ a připravujeme i speciální pojistný produkt pro veterány nebo telematiku.