Budoucnost a hodnota osobního doporučení

13. dubna 2016

Jsou ale principy, které je nutné připomínat a pořád prohlubovat. Společnost KAPITOL nepostavila svůj obchod na kamenných obchodech, ale vykročila k zákazníkům moderní a výraznější formou. Zbudovala svoji síť klientů na principech podnikání a osobním doporučení.

Právě se nacházíme v dalším historickém úseku KAPITOLu – je nám vice, než 20 let.  A již v tuto chvíli klepe na dveře další historická příležitost – Umět se postarat o získaný kmen.  Na tuto etapu je nutné se připravit jak ze strany obchodu, tak ze strany náboru. Nenechme se proto ukolébat tím, že již máme nějakou svoji strukturu a že již máme svoji klientelu, svůj zaběhlý systém. Každá firma na principech sítě je jako živý organismus. Musí růst, neustále se vyvíjet a měnit staré zvyky.

O obchodní formě Síťového marketingu se v současné době hovoří jako o trendu třetího tisíciletí. Další forma, jak se dostat ke klientům pomocí reklamy, nabídky na internetu a prostřednictvím kamenných poboček je považována spíše jako podpůrná pro tvorbu značky. Síťový marketing rok od roku prožívá stále větší úspěchy. Od doby, kdy před 71 lety Dr. Carl Rehnborg poprvé spustil obchodování pomocí sítě, uteklo hodně vody a celé odvětví se hodně změnilo. Po rozhodnutí Federální obchodní komise USA z r. 1979 o tom, že obchodování formou síťového marketingu není v rozporu se zákony, se spustila přímo lavina různých obchodních projektů využívajících síťový marketing.

Začátek třetího tisíciletí ale ukázal ještě podstatnější věc. Síťový marketing v různých obměnách začali používat i ti největší giganti v průmyslu a obchodu. V době, kdy jsme zahlceni reklamou, billboardy a letáky zůstává osobní doporučení stále tím jednoduchým a účinným nástrojem pro sjednání obchodu i náboru.

Síťový marketing

Mnoho lidí je přesvědčeno, že v sobě nemají obchodního ducha a že by na poli MLM neuspěli. Spojení slova MLM, či Síťový marketing a spolupráce na živnostenský list na některé působí jako nějaké zaklínadlo, ale pokud se nedáte a budete se správně ptát, začnou ledy roztávat. Zkuste jim klást otázky – Kdo vydělává víc peněz, podnikatelé, nebo zaměstnanci? A vy byste nechtěl mít víc? A jaké máte nápady svůj současný stav v zaměstnání změnit? Kolik příležitostí na změnu výše výdělku jste využil? A kdyby se našel spravedlivý systém odměňování? 

S pocity, že něco nepůjde a s obavami se při oslovování setkáváme běžně. A kupodivu obavy nemají jen oslovovaní lidé, ale má je i mnoho našich spolupracovníků. Obavy z neznámého, myšlenky na neúspěchy, předchozí negativní zkušenosti, to vše některé z nás brzdí ve svojí obchodní i náborové činnosti.

Přitom je to velmi jednoduché, stačí jen věci nazývat správnými jmény – negativní zkušenost se starým zákazníkem, s předchozím nováčkem mne posunuje dál a tato zkušenost mě dělá lepším a zkušenějším. Dává mi možnost neopakovat stejné chyby. A navíc, je tu pohled do budoucna – mám před sebou nového klienta, nového nováčka a moje nová zkušenost bude jiná. Posunuje mne dál i JISTOTA lety prověřeného systému, který nikdy neskončí, pokud s tím neskončím já.

Obchod s osobním doporučením je specifická obchodní metoda, která ve spojení s KFP povýšila na dokonalou. Před lety při prodeji pojistek jsme si brali doporučení pomocí kostry doporučení, která byla sestavena psychologicko-prodejní metodou = systém doporučení byl zaměřen na jakoukoliv klientelu. Dnes, kdo plně využívá KFP, tak si bere doporučení výhradně na bázi osobních vazeb s klientem získaných v průběhu 3 schůzek a díky dobrým zkušenostem klient nemá problém dát velmi kvalitní doporučení. Teď už je jen na poradci, zda si o doporučení řekne, či se domnívá, že přidělené kontakty z náhrad bude čerpat donekonečna. Stačí si o doporučení říct a připomenout kvalitu odvedené práce, potom není problém. V každém případě se díky KFP nemusí doporučení z klienta páčit a tzv. vysedět. A přesto se podívejte v KISSu na počty získaných doporučení u jednotlivých spolupracovníků, týmů, či OZ. Někteří se chovají jako by doporučení už nikdy více nepotřebovali.

Nebuďte zhýčkaní náhradami, nezapomínejte na doporučení na nové klienty, schovávají se tam nejen další smlouvy, ale také spousta nových spolupracovníků, kterým jejich známí, díky vaší práci, potvrdí kvalitní zkušenost se spolupracovníkem KAPITOLu.

Co se učí na Harvardu? Prostřednictvím MLM a systému osobního doporučení se dá prodat cokoliv. Podstatou tohoto sytému je to, že zisk máte trojí. Zisk máte nejen z toho, co prodáte, ale také z toho, co prodají další lidé, které jste do systému zapojili. Navíc získáváte bezplatnou a kvalitní reklamu díky vaší práci a práci vašich kolegů. 

Nejenže se dodnes vyučují na Harvardské univerzitě všechny základní principy, ale tento systém již byl také navržen na Nobelovu cenu. Žurnál Wall Street každoročně vyhlašuje nejúspěšnější společnosti pracující tímto systémem v USA a poslední výzkum Stanfordské univerzity prohlašuje, že v současné době se tímto způsobem prodeje zabývá více, než 56 miliónů lidí na celém světě a vyslovili předpoklad, že do roku 2030 se bude prodávat víc, než 30% všeho zboží a služeb také pomocí MLM.

Mějte ale na paměti, že kdokoli se chce tímto systémem živit dlouhodobě, musí mít doporučení. Kvalitní doporučení na nové klienty a na nové spolupracovníky.

Když jste na chatě a chcete mít teplo, tak přikládáte do kamen dříví. Máte ho dostatečnou zásobu, aby až bude třeba, bylo možné znovu přikládat. Staráte se, aby nikdy zásoba nedošla. Nebo se už příště nebudete chtít ohřát?

Miroslav Uhýrek, KAPITOL a.s.

Kontaktujte nás

910 880 088Po–Pá 8:00–16.00

info@kapitol.cz

KAPITOL, a.s.
Vlněna 526/3, Trnitá, Brno, 602 00
IČ: 60751070, DIČ: CZ699000955

© 2024 KAPITOL, Všechna příslušná práva vyhrazena